Voor Roy Peeters, supportmedewerker bij Archive-IT, is geen dag hetzelfde. Vragen van klanten en verzoeken van medewerkers zorgen ervoor dat hij steeds weer een stap verder kan zetten. Daarnaast is hij mede verantwoordelijk voor het ISO certificeringstraject om zo de kwaliteit van Archive-IT op hoog niveau te houden. Kortom, een belangrijke spil in de organisatie.
De gemiddelde Archive-IT werkdag
“Als ik iets over mijn werkdag kan zeggen, is het wel dat deze erg gevarieerd is. Naast mijn eerstelijnssupport functie, ben ik bezig met verkoop binnendienst, applicatiebeheer voor ons ERP systeem AFAS en leid ik, samen met een collega, het ISO-certificeringstraject. Het schakelen tussen deze verschillende verantwoordelijkheidsgebieden is een hele uitdaging, die van mij structuur en flexibiliteit vereist. Regelmatig heb ik te maken met meerdere zaken die allen spoed hebben, bijvoorbeeld een offerte, vragen van klanten of de inrichting van AFAS. Aan mij dan de taak om te beslissen wat voorrang heeft. Als ik dan alle zaken op tijd en netjes afgehandeld krijg, wil dat zeggen dat ik de behoefte van een klant of medewerker heb kunnen inwilligen en dit naar tevredenheid heb kunnen oplossen. Dat geeft me echt een tevreden gevoel.”
Eén van je uitgangspunten is: ‘Klant is Koning’. Wat doe je zelf om deze uitspraak waar te maken?
“Dat begint bij het luisteren naar de klant. Als je écht luistert kun je je vervolgens ook veel beter verdiepen in de wensen, vragen en/of problemen van de desbetreffende klant. Ik zie het als een uitdaging om een klant goed te helpen. Er kan altijd iets mis gaan, maar de manier waarop het wordt opgelost resulteert in de mate van tevredenheid. Een heldere communicatie zonder onbegrijpelijke vaktermen is daarbij een pré.”