In onze rubriek: ‘Medewerker in de spotlight’ laten we graag zien welke mensen er achter onze organisatie zitten. Dagelijks zet Archive-IT zich in om organisaties te ondersteunen bij de transitie van een papieren- naar een digitale werkomgeving. Daarnaast wordt er software ontwikkeld om veilige, digitale toegankelijkheid te kunnen garanderen. Maar wie doet wat? En wat zijn de drijfveren van de medewerkers van het team van Archive-IT? Tijd voor een kijkje achter de schermen.
In de ‘Medewerker in de spotlight’ van maart werd Laura Schroën genomineerd door Lieke Melssen. We stellen Laura graag aan jullie voor!
Hoe ben je terecht gekomen bij Archive-IT?
Ik was opzoek naar een nieuwe uitdaging en heb mij toentertijd ingeschreven bij een uitzendbureau. Vervolgens reageerde ik op een vacature en kreeg binnen enkele dagen te horen dat ik op korte termijn mocht beginnen. Samen met een groep meiden ben ik toen begonnen bij Archive-IT met het leren schonen van dossiers. Dit was in het begin even wennen; denk aan het verwijderen van alle nietjes die in dossiers zitten, post-its vastplakken etc. Gaandeweg kreeg ik steeds meer verantwoordelijkheden, zowel bij Archive-IT als Jalema. Vervolgens werd mij vorig jaar gevraagd of ik de functie van receptioniste zou willen gaan vervullen, hier heb ik volmondig ja op gezegd!
Kun je iets vertellen over je huidige functie?
Als receptioniste ben je het eerste aanspreekpunt van een bedrijf, zowel telefonisch als bij binnenkomst. Het is dan ook mijn taak om iedereen een persoonlijk en warm ontvangst te geven bij Archive-IT.
Mijn werkzaamheden zijn erg divers. Behalve mijn reguliere taken assisteer ik incidenteel ook de sales en marketing afdeling, dit maakt mijn werk gevarieerd en afwisselend.
Waar haal jij voldoening uit tijdens je werk?
Ik probeer mezelf continu uit te dagen. Iedere week is anders en brengt ook nieuwe verassingen met zich mee. Om hierop voorbereid te zijn, probeer ik altijd voor op schema te lopen. Wanneer ik dus onaangekondigd een extra taak krijg haal ik hier veel voldoening uit, wetende dat ik deze uit kan voeren omdat ik mijn eigen taken al vroegtijdig afhad. Dit werkt erg motiverend.
Daarnaast haal ik ook erg veel voldoening uit de omgang met mijn collega’s. Iedereen hier is heel open en als je een vraag hebt staan alle deuren open. Dit waardeer ik enorm!
Nice to know: Laura is een echte Formule 1 fan, ze juicht voor Lewis Hamilton!
Hoe ziet jouw gemiddelde werkdag eruit?
Ik ben verantwoordelijk voor alle inkomende telefoontjes. Soms kan ik degene die belt zelf helpen en sta ik ze netjes te woord, zo niet dan verbind ik ze door met de verantwoordelijke collega. Daarnaast is het mijn taak om alle bezoekers bij Archive-IT welkom te heten, te registreren in ons systeem en ze, indien ze de beveiligde ruimtes in gaan, een geheimhoudingsverklaring te laten ondertekenen. De administratie en controleslagen hieromtrent neem ik ook voor mijn rekening.
Ook heb ik verschillende administratieve taken, zoals het inboeken van uren van uitzendkrachten en ondersteun ik andere afdelingen met allerhande werkzaamheden. Denk hierbij aan het invullen van een werkrooster voor de scanning afdeling, of de marketing afdeling helpen met het uitvoeren van mailcampagnes.
Tot slot heb ik nog enkele facilitaire werkzaamheden om ervoor te zorgen dat niemand iets te kort komt. Ik zorg voor de bestellingen zodat de voorraad in orde is, dat alle koelkasten netjes aangevuld zijn en dat onze organisatie er representatief uit ziet! Alles bij elkaar opgeteld heb ik dus écht een afwisselende job!
Voor de volgende maand mag je iemand in de spotlight zetten. Wie wil je nomineren en waarom?Het lijkt me heel erg leuk om Juul Rovers aan te dragen om als volgende in de spotlight te staan. Juul is mijn collega aan de frontdesk en ik ben eigenlijk erg benieuwd hoe zij het werken aan de frontdesk ervaart. Daarnaast is Juul onlangs terug gekomen van zwangerschapsverlof en lijkt deze spotlight mij een ideale manier om haar te herintroduceren binnen Archive-IT.